8 nejčastějších chyb při tvorbě webu nebo e-shopu

1. 3. 2021

Chystáte se tvořit web nebo e-shop? Vyvarujte se zbytečných chyb. Sepsali jsme pro vás ty nejčastější, které jsme v průběhu naší dlouholeté praxe vysledovali u stovek zákazníků.

Pouštíte se do tvorby webu nebo e-shopu svépomocí

Pokud jste již pár webů či e-shopů v minulosti spustili a víte spolehlivě, jak postupovat, tak samozřejmě nad něčím takovým můžete přemýšlet. Pokud se však jedná o váš první projekt nebo nemáte potřebné technické znalosti, nedává to moc smysl. Už mnohokrát jsme přebírali od zákazníků weby a e-shopy v ne úplně ideálním stavu, které svým majitelům nepřinášely nic víc než jen starosti.

Nesbíráte data

Data, data a zase data. O svých (potenciálních) zákaznících nic moc nezjistíte, pokud na web či e-shop implementací do kódu nenasadíte měřící nástroje. Bez měřících kódů nezacílíte ani efektivní (re)marketingové kampaně, které vaše úspěšnější konkurence určitě už dávno využívá.

Tvorba webu nebo e-shopu svépomocí

Rychlé načítání webů od DF

Uživatelé se ztrácí

Pokud máte na webu či e-shopu špatnou navigaci nebo strukturu webu, uživatelům stavíte zásadní překážky. Nemohou se dobře zorientovat, natož aby pak snadno přešli k objednávce. Struktura webu či e-shopu by měla vycházet z analýz sesbíraných dat, nejlépe pak z analýzy klíčových slov.

Vaše www prezentace se pomalu načítá

Uživatelé si již dávno zvykli, že se weby a e-shopy načítají okamžitě. To poslední, co by v prostředí internetu chtěli dělat, je čekat. Vyhledávač Google to moc dobře ví, a proto když je rychlost vašeho webu příliš nízká, nezařadí vás mezi výsledky vyhledávání. Co to znamená je vám jistě jasné. Vaše firma nebude dohledatelná. Faktorů, které ovlivňují rychlost webu, jsou desítky. Bez technických znalostí je k dokonalosti jednoduše neodladíte.

Poptat web od DF

Myslíte si, že vám hned začnou chodit poptávky a objednávky

Každý by si to sice přál, ale reálně to tak vůbec nefunguje. Bez analytiky, marketingové podpory a dalších činností se na vašem webu či e-shopu nic neprodá. Jedině, že by byl snad jediný svého druhu na trhu a neměl konkurenci a ještě zajímal úplně každého.

Věříte, že za 5 000 Kč vyděláte obratem 100 000 Kč

V první řadě je potřeba mít reálná očekávání. Investici do marketingové podpory je potřeba dobře promyslet a nečekat, že se vám okamžitě dvacetinásobně vrátí. Za úspěchem vždy stojí nějaký čas práce, celý marketingový mix a trpělivost.

Profitující web nebo e-shop od DF

Plánujete, že jednou úspěšně “zapnete SEO”

SEO nejde zapnout. Jedná se o ucelený celek mnoha aktivit a také běh na dlouhou trať.

Vše má svůj vývoj. U SEO to pak platí dvojnásob.

Je to práce, která nikdy nekončí, ale dělá-li se správně, přináší opravdu kvalitní výsledky.

Zkusíte všemožné kanály, ale tím to končí

Pro začátek by bylo nejlepší zvolit si správné a reálné cíle a rozmyslet, jak se k nim dopracovat.

Pokud investujete 2 000 Kč do PPC reklam, 2.000 Kč do Facebooku, 2.000 Kč do Instagramu, 2.000 Kč do offline aktivit a budete si myslet, že jste všude vidět, jste ve své podstatě na omylu. Je totiž velká pravděpodobnost, že vám to nic nepřinese.

Marketingové aktivity je potřeba dobře navrhnout, najít cílovou skupinu, připravit vhodnou kreativu i řeč, kterou budete ke svým potenciálním zákazníkům mluvit.

Rádi byste se do tvorby webových stránek, e-shopu nebo následné propagace pustili s profesionály? Neztrácejte čas a napište nám.

Nefunguje vám web nebo e-shop podle plánu a nevíte co s tím? Obraťte se na nás, pomůžeme vám