E-mailing - efektivní marketingový nástroj pro rozesílku nejen prodejních newsletterů

Emailing, tedy cílené rozesílání komerčních, ale také nekomerčních e-mailů obvykle pomocí marketingových systémů, představuje stále efektivní kanál s vysokou návratností investic. Zajišťuje automatizaci a také retenci zákazníků. Navíc je velmi dobře měřitelný a první úspěchy zaznamenáte ihned.

Výhody e-malingu

  • Možnost přesné segmentace zákazníků
  • Nízké náklady
  • Možnost efektivního vyhodnocení
  • Budování vztahu se zákazníky
  • Automatizace

Nevýhody e-malingu

  • Je potřeba určitá technická znalost, aby byl e-mail kvalitní (obstará tým DF)
  • Pokud není e-mailing zpracováván profesionálně, mohou zprávy skončit ve spamu (je možné řešit SPF a DKIM záznamy u domény pro důvěryhodnost mailu)

Nejrozšířenější systémy v ČR

V úvodu je nutné promyslet strategii. To, jaký systém vybrat pak záleží na vašich požadavcích, možnostech a také třeba velikosti e-mailové databáze. V ČR patří mezi nejrozšířenější např. MailChimp, SmartEmailing nebo MailerLite atd.  S výběrem vám rádi poradíme a následnou implementací za vás vyřešíme.

Co bude potřeba na začátku naší spolupráce

1. Vytvořit účty

Pokud s e-mailingem začínáte, musíme se pustit do úvodního nastavení a účty v systémech založit a nastavit. Pokud již účty u některých nástrojů máte, předáme si přístupy a oprávnění.

2. Získat databázi zákazníků

To je asi základ e-mailingového marketingu - mít databázi kontaktů. Pokud databází disponujete, projdeme možnosti, jak ji nahrát do vytvořených účtů.

E-mail marketing pro rozesílku nejen prodejních newsletterů

E-mailing a newslettery od DF SOLUTIONS

3. Segmentace

Celou databázi zákazníků je potřeba rozdělit do vhodných skupin. Díky tomu bude e-mailing výrazně efektivnější.

4. Nastavení samotné šablony newsletteru

Důležitou součástí je samozřejmě sdělení jako takové. Velký úspěch zaručí např. vhodně napsaný a poutavý předmět e-mailu, který je klíčovým efektem pro míru otevření samotné zprávy. O další se pak postará obsah mailu, který musí být čtivý, věcný, zajímavý a doplněný o vhodné odkazy apod.

A jak je na tom vaše webová prezentace?

Správný e-mailing je veden na dobře použitelný web či e-shop. Pokud ten váš nesplňuje znaky moderní webové prezentace, bude dobré zapřemýšlet také nad rekonstrukcí stávajícího webu a nebo můžete oslovit nás pro tvorbu nových webových stránek.

Uvažujete o získání zákazníků prostřednictvím e-mailingu? Oslovte nás, víme jak na to