SEO - optimalizace pro vyhledávače Co to je a jak to funguje - jak na to
8. 12. 2020
Chtěli byste na svoje stránky přilákat více návštěvníků a nezaplatit za to majlant? Pak byste měli být dobří kamarádi se SEO. Pokud vám tato zkratka nic neříká, dovolte nám vám vysvětlit, co znamená a jak může pomoct právě vašemu businessu.
Co je to SEO
SEO, zkratka anglického pojmu Search Engine Optimalization, představuje způsob, jak můžete svoje stránky zviditelnit a přivést na ně více návštěvníků bez využití placených kampaní.
Proč byste měli SEO řešit
Kromě zvýšení organické návštěvnosti vašich webových stránek nebo e-shopu, můžete díky správnému nastavení SEO snížit bounce rate (míru okamžitého opuštění). Zákazníci, kteří na vaše stránky přijdou, na nich pravděpodobně stráví delší čas, a buď se u vás dozvědí něco nového, nebo rovnou nakoupí. Tím zároveň zvýšíte konverzní poměr a celkový zisk.
Jak SEO funguje
Aby SEO pracovalo pro vás, je potřeba, abyste dodrželi několik zásad:
1. Kvalitní technologie webu
Vyhledávače mají pro posuzování webů svoje systémy, podle kterých přivádí návštěvníky na konkrétní stránky. Jedním z hlavních kritérií je kvalitní technologie webu. Pokud budou vaše stránky zabezpečené, responzivní a jejich rychlost načítání bude špičková, budou je vyhledávače řadit na vyšší pozice než konkurenční weby.
2. Analýza klíčových slov
Abyste věděli jaké výrazy použít, aby na vaše stránky přišli opravdu relevantní návštěvníci, je třeba mít kvalitně zpracovanou analýzu klíčových slov. Ta odhalí, jaká klíčová slova potenciální klienti hledají, a zároveň vám řekne, jaká je konkurenčnost jednotlivých výrazů.
3. Vyplnění SEO prvků
Data, která vám odhalí analýza klíčových slov, je pak třeba vhodně umístit do
struktury stránky. Mezi nejdůležitější prvky, kterým byste měli věnovat pozornost, patří hlavně titulky, meta popisy, meta klíčová slova a jednotlivé nadpisy.
4. Linkbuilding
Vybudováním sítě zpětných odkazů zvýšíte svou hodnotu pro vyhledávače. Do této kategorie spadá nejen linkbuilding externí, kdy na vaše stránky směřují odkazy z jiných stránek, ale i interní. Tím propojíte jednotlivé produkty a kategorie vlastního webu.
Samozřejmostí je pak kvalita samotného obsahu. Skvělý obsah zajistí nejen to, že vás návštěvníci lépe najdou, ale zároveň se k vám budou rádi vracet. Pokud budete pravidelně publikovat nový unikátní obsah, stoupne vaše hodnota nejen v očích návštěvníků, ale i vyhledávačů.
Výhody SEO
- SEO je zadarmo
- Nemusíte připravovat placené kampaně
- Neplatíte za další inzerci
- Zvýšíte publicitu webu
- Navýšíte počet organických uživatelů
Nevýhody SEO
- Dlouhodobý náběh - změny, které provedete, se projeví až po nějaké době.
- Neumožní flexibilně reagovat na aktuální situaci trhu
- Nestačí nastavit jednou a dát od něj ruce pryč
- Musíte na něm pracovat dlouhodobě (pomůže tým DF)