PPC reklama nebo také PPC kampaně ... co to je a k čemu to slouží

22. 12. 2020

Chcete se na internetu co nejrychleji zviditelnit a přilákat nové zákazníky? Pak byste měli využít PPC reklamy.

Co je PPC reklama

Zkratka PPC pochází z anglického Pay Per Click.

To znamená, že platíte pouze za to, když se někdo prostřednictvím této reklamy proklikne na vaše stránky. Na rozdíl od jiných systémů, kde platíte i za pouhé zobrazení reklamy.

Nejčastěji se s tímto druhem marketingu setkáte v internetových vyhledávačích, proto se občas můžete setkat i s názvem reklama ve vyhledávačích.

Proč používat PPC reklamu

Chcete-li se rychle dostat k velkému počtu nových zákazníků, je pro vás PPC reklama ideálním řešením. Můžete díky ní efektivně odpromovat aktuální akce a slevy. Pomůže vám také zvýšit počet objednávek, nákupů nebo kontaktů ve vaší databázi. Zároveň díky dobře připravené reklamě budujete svůj brand a získáváte loajální zákazníky.

V PPC můžete nastavit i remarketing. Pokud zákazník na vaše stránky jednou přijde, ale nedokončí objednávku, systém ho přivede zpátky a zvýší tak šanci na uzavření obchodu.

Chcete-li ještě navýšit pravděpodobnost, že zákazník nakoupí, věnujte dostatečnou pozornost tvorbě webových stránek. Díky profesionálnímu webu budete působit důvěryhodněji a návštěvníci se tam budou lépe cítit i orientovat.

Proč používat PPC reklamu od DF

Výhody PPC reklam

Použití PPC reklam má několik nesporných výhod. Patří mezi ně:

  • Okamžitý náběh – na rozdíl od SEO funguje PPC reklama okamžitě. Nemusíte čekat, než se změny projeví ve vyhledávači, výsledky vidíte ihned.
  • Přesné cílení – při nastavení reklamy zadáte, komu se bude zobrazovat. Můžete si například určit, že se reklama bude zobrazovat pouze při hledání určitých výrazů. Zvolíte si, jestli se reklama bude zobrazovat mužům nebo ženám a v jakém věkovém rozmezí.
  • Cílení podle lokality – svoji reklamu můžete zacílit pouze na vámi vybranou oblast. Nebo oblasti. A samozřejmě si můžete zvolit, s jakou intenzitou se bude v kterém kraji zobrazovat.
  • Měřitelnost – výsledky PPC reklam můžete jednoduše měřit. To vám pomůže při jejich vyhodnocování a nastavování dalších reklam.
  • Kontrola nad rozpočtem – přímo v systému si nastavíte denní nebo měsíční limity. Víte tak jistě, že za reklamu nedáte víc, než chcete.
  • Flexibilní reakce – díky okamžitému náběhu a možnosti cílení můžete flexibilně reagovat na situaci na trhu a přizpůsobovat zobrazování reklam aktuální situaci.

Nevýhody PPC reklam

Stejně jako všechny reklamní systémy má PPC svoje nevýhody. Na co si dát pozor?

  • PPC reklama není zadarmo – aby se reklama uživatelům zobrazovala, musíte nabít kredity, kterými za prokliky platíte.
  • Omezení inzerce – existují pravidla, která omezují zobrazování reklamy pro určité druhy zboží. Mezi ně patří například alkohol, tabák, drogy nebo zbraně.

Systémy pro PPC reklamu

V Čechách se můžeme setkat se dvěma reklamními systémy. Jedním z nich je Google Ads od Google, který funguje celosvětově. Druhým je Sklik společnosti Seznam. Ten zobrazuje reklamu pouze na území České republiky.

Pokud nabízíte svoje výrobky nebo služby pouze v tuzemsku, můžete využít oba systémy. Zasáhnete tak mnohem větší počet uživatelů. Pokud plánujete prorazit za hranice, bude vám lépe sloužit Google.

Oba systémy zobrazují reklamu i na svých partnerských a spolupracujících webech. S reklamou od Seznamu se tak můžete potkat i na zboží.cz nebo novinky.cz. Na reklamy zajišťované Google narazíte například na Youtube nebo Google Maps.

Reklamní systémy Google Ads a Sklik

Typy PPC reklamy 

PPC reklama se může zobrazovat buď ve vyhledávací, nebo obsahové síti. Inzeráty ve vyhledávací síti jsou nejčastěji využívaným způsobem. Při nastavování reklamy si zvolíte, na která klíčová slova se má vaše reklama zobrazovat.

Pokud některý uživatel toto nebo příbuzné klíčové slovo zadá, vyskočí váš inzerát mezi prvními výsledky. Je tak mnohem pravděpodobnější, že na něj klikne.

Inzeráty pro obsahovou síť mohou mít formu textu nebo obrázku. Zobrazují se na různých webech. To, na kterém webu se vaše reklama zobrazí, ovlivňuje zaměření dané stránky nebo třeba nastavení klíčových slov.

Nevíte si rady a chcete pomoct s nastavením PPC reklamy? Napište nám, rádi pomůžeme