Landing page - vstupní stránka co to je a k čemu to slouží

30. 12. 2020

Různých anglických pojmů je v poslední době plný internet. Landing page je ale jedním z těch, kterým byste měli věnovat pozornost. Obzvlášť pokud chcete prodávat svoje výrobky nebo služby online.

Co je to landing page

Pojmem landing page se označuje vstupní nebo také přistávací stránka webu. Je to ta stránka, kterou určitá skupina návštěvníků uvidí z vašeho webu jako první. Ať už jsou tam nasměrování proklikem z banneru nebo kampaní na sociálních sítích, mohou na této stránce provést objednávku, nákup nebo se třeba registrovat k odběru newsletteru.

Z toho důvodu musí být každá landing page vyladěná stejně jako úvodní stránka webu. Co by na takové ideální vstupní stránce nemělo chybět?

  • Jasná struktura – přehledně strukturovaná stránka povede oči návštěvníků přesně tam, kam chcete. Základem je výrazný nadpis a logické uspořádání textu podpořené grafickými prvky.
  • Definovaný cíl – každá landing page má svůj cíl. K tomu by měla stále směřovat. Protože čím snazší bude pro zákazníka provést žádanou akci, tím pravděpodobněji ji provede.
  • Neodolatelná CTA – to, co často rozhodne, jestli se z návštěvníka stane váš zákazník, je tlačítko CTA (zkratka anglického výrazu call to action neboli výzva k akci). Dejte si proto opravdu záležet na tom, jakými slovy bude lidi do akce lákat.
  • Krásná grafika – co zaujme na první pohled je grafika. Aby se návštěvníci na vaší stránce cítili dobře, musí grafika odpovídat sdělení stránky. Vylaďte všechny detaily a nebojte se jako průvodce stránkou využít infografiku.
  • Skvělé texty – textu by na vaší přistávací stránce mělo být tak akorát. Ani málo, ani moc. Každý, kdo na ni zavítá, by se měl dozvědět všechno, co potřebuje, ale neměl by být textem zahlcen.

K čemu landing page slouží

V DF se soustředíme na tvorbu webových stránek, které přinesou vašemu podnikání úspěch. Proto si dáváme práci i s přípravou všech vstupních stránek.

Obsah vždy připravíme v souladu s vaším webem a s ohledem na to, co je cílem konkrétní landing page.

Mohou to být stránky s nabídkou jednotlivých služeb nebo výrobků. Stránka může sloužit i k registraci pro odběr newsletteru nebo může mít za cíl zprostředkovat přímý kontakt. Často to může být stránka, na kterou se dostanou pouze lidé, kteří už od vás newslettery odebírají, a máte pro ně připravenou speciální nabídku.

Výhody landing page

Nespornou výhodou landing page je, že se zákazník dostane přesně k těm informacím, které potřebuje. Pokud budete mít stránku dobře vytvořenou, dozví se tam přesně to, co potřebuje, aby mohl provést další krok. Třeba objednávku. A nic ho u toho nebude rozptylovat.

Nevýhody landing page

Nevýhodou landing page je nutnost vytvořit pro každou z nich speciální obsah. To vám zabere nějaký čas a peníze. Když už do jejich tvorby investujete energii, je dobré si měřit chování zákazníků, kteří se na ně dostanou. K tomu slouží třeba tzv. heatmapy, které ale znamenají další výdaje. Nicméně vám prozradí informace o chování vašich návštěvníků, jež jinde nezjistíte.

Chcete mít perfektní landing page pro vaše online podnikání? Neváhejte nás kontaktovat