DF nám vytvořilo web, který nám přinesl dvojnásobné statistiky Rozhovor s Jiřím Formánkem, ředitelem školy DELTA

5. 2. 2021

„Když se podívám na statistiky, tak nasazením nového webu jsme se dostali na dvojnásobná čísla, co se týká návštěvnosti i počtu přihlášek.“ říká o spolupráci ředitel soukromé střední školy DELTA v Pardubicích pan Jiří Formánek.

Úvodní informace

Co je DELTA?

DELTA je střední škola zaměřená na informatiku. Myslíme si, že v tuhle chvíli patříme ke špičce v republice. To ale může říct každý. My se snažíme vždycky všechna tvrzení podložit fakty. Naši studenti mají úžasné úspěchy v soutěžích, které dokládají jejich odbornost. Vyhráli jsme v posledních letech několik krajských i celorepublikových soutěží. K těmto výsledků pomáhají vyučující z praxe.

Máme ve svých řadách profesionální programátory, grafiky, online marketéry a databázové odborníky. Navíc máme i výbornou úroveň všeobecně vzdělávacích předmětů. Ve výsledcích státní maturity z angličtiny a z matematiky byli naši studenti za poslední čtyři roky  třikrát v první desítce ze všech 230 odborných technických škol a jednou v češtině. Na to jsme hrdí. Na výuku angličtiny klademe velký důraz. Žáci mají posílenou výuku obecné angličtiny a využíváme ji i při výuce odborných předmětů. Navíc jezdíme i na měsíční stáže do londýnských a nově i dublinských firem.

Nabízíme také distanční studium – maturitní programy pro pracující. Výuku koncipujeme tak, aby to studenty zatěžovalo co nejméně. Největší objem výuky je online, účast na prezenční výuce je nepovinná. Každý půlrok ale musí studenti úspěšně absolvovat prezenční zkoušky.

Jaká je vaše role v rámci školy kromě toho, že jste jejím ředitelem?

Dělám všechno, co je potřeba. Například o prázdninách jsem s kolegy rozváděl datové sítě v nové budově. ? Stále přemýšlím, co je vlastně moje role.

Svoje místo vidím v propagaci školy. Mám nejlepší přehled o tom, co se ve výuce odehrává. Řídím skladbu výuky, a proto jsem schopný o tom i mluvit. A co je možná to nejdůležitější, vymýšlím, kam by škola měla směřovat.

Teď třeba děláme burzu škol online. Kvůli aktuální situaci vybouchla podzimní propagace škol a nebudou fungovat ani dny otevřených dveří. Takže jsme společně s maturanty dali dohromady portál, kde se uchazeči o studium můžou bavit s vybranými školami o tom, jak to u nich chodí nebo jaké jsou podmínky přijetí. Pořádáme i různé soutěže v programování pro základní školy.

Když se řekne DF a DELTA - vidíte něco společného?

Společné máme absolventy, kteří prošli naší školou a teď pracují v DF. A myslím, že společnou máme i budoucnost. Vidím další současné studenty, kteří už s DF spolupracují a asi u vás po škole zůstanou.

Jaké máte zkušenosti s předchozími dodavateli?

Mám zkušenosti s dvěma dodavateli. S obouma se mi spolupracovalo na začátku výborně, ale pak přišly chvíle, kdy už to zkrátka nebylo ono. Proto jsem se postupně dostal i k vám. Každý z oslovených dodavatelů měl svoje skvělé i slabší stránky.

Začátek spolupráce

Jak jste na nás narazil a proč jste oslovil pro tvorbu vlastních webových stránek právě nás?

Přes vašeho zaměstnance, který byl v jednu dobu zároveň naším vyučujícím. Oslovil jsem vás proto, že předchozí dodavatel už mi úplně nevyhovoval, a tak jsem se rozhodl tvorbu nového webu zadat jinde.

Proč jste se vůbec rozhodl pro nové webové stránky? Co bylo hlavním impulzem?

Dozrál na ně čas. Chtěl jsem pomocí nich přesně vyjádřit, co vlastně DELTA je. A to stávající webová struktura to už neumožňovala.

Přípravné práce

Zpracovávali jsme pro vás před samotnou realizací webu nějaké přípravné práce? Zpracovali jsme analytiku, AKW, strategii?

Strukturu webu jsem dal dohromady sám na základě vašich podnětů. Přemýšlel jsem o tom rok!!! Z toho vyšlo to, co bych chtěl webem přesně říct, jaké konkrétní stránky budu vlastně potřebovat, na jakou skupinu klíčových slov je budu optimalizovat.

Pak jsem od vás dostal kompletní analýzu klíčových slov, která obsahovala velkou řadu dat a která mi vymyšlenou strukturu v podstatě potvrdila.

Samotná realizace

Jak jste byl spokojen s průběhem tvorby webových stránek?

Neměl jsem s tím problém. Fajn bylo, že když jsem něco potřeboval, tak jste to doprogramovali. A váš projektový manažer byl vždy k dispozici.

Dodržovali jsme domluvené termíny?

Ano, bez problémů.

Dodržovali jsme dohodnutou cenu?

Konečná cena byla o něco vyšší než domluvená, ale vzhledem k rozpočtu školy to nebylo něco, co by mi způsobilo existenční problémy. ?

Dokázali jsme adekvátně rychle zapracovat vaše připomínky a požadavky?

Ano, to bylo nadstandardní a byl jsem maximálně spokojen.

Dokázali jsme vám poradit? Vnímáte nás jako partnera, který vám pomůže, když budete potřebovat?

Rozhodně ano, při designování stránek jste mi dali dobré tipy. A zároveň si klienta neustále hlídáte, upozorníte ho na chyby a navrhnete řešení.

Například jste si všimli, že používám špatně tabulky, že by se špatně ovládaly na mobilech. Opravili jste mi to, zavolali mi a vysvětlili, jak to dělat správně. – To jsem považoval opravdu za super servis.

Očekávání vs. realita

Splnili jsme vaše očekávání ohledně výsledného webu? Nebo došlo k vystřízlivění?

Splnili. Vytvořili jste web, který je funkční. A když říkám funkční, tak tím myslím, že přivádí ty správné uchazeče o naši školu a přivádí jich hodně. Ne že je jenom hezký, že nepadá, ale že skutečně plní svůj cíl.

Když se podívám na statistiky, tak nasazením nového webu jsme se dostali na dvojnásobná čísla, co se týká návštěvnosti i počtu přihlášek.

Když se ohlédnete zpátky – udělal byste něco jinak?

Myslím, že byl web připravený a nasazený dobře.

Jak hodnotíte rychlost webových stránek? Jste spokojen?

Nemám s tím problém. Přesné informace o setinkách při načítání ale nemám.

Výsledky webu, což je výkon

Přinášejí vám webové stránky poptávky?

Máme na stránkách poradnu, kde se lidé ptají a my jim můžeme odpovídat. Řešíme přes ně také přihlášky pro dálkové studium. A máme nejvíc dálkařů ve východních Čechách.

Jsou to poptávky relevantní? Podle čeho tak soudíte?

Měli jsme problém se SPAMem, ale to jsme společně vyřešili.

Víte, jací návštěvníci chodí na vaše stránky?

Web je připravený hlavně pro zájemce o studium. A ti tam chodí. Pro interní komunikaci požívám spíš Facebook.

DFS buduje značku na tom, že tvoří úspěšné stránky, které přinášejí výsledky – můžete se pod to podepsat?

DF pro nás vytvořilo web, který nám úspěch a růst přinesl.

Administrace

Jak se vám pracuje s administrací webu? Je intuitivní?

Pro mě není ideální, některé části administrace nejsou pro moje potřeby úplně vyhovující, ale uznávám, že nejsem úplně standardní uživatel a nepracuji pouze se základními prvky.

Při předání webových stránek proběhlo zaškolení práce s administrací – vyhovoval vám jeho průběh?

Školení bylo ok. Možná bych ocenil zopakování zaškolení třeba po dvou letech. V administraci jsou věci, které nepoužívám, a proto časem zapomenu, že tam jsou.

Jak hodnotíte práci v administračním prostředí v tuto chvíli?

Doba, kdy jsem nevěděl co a jak byla opravdu krátká, takže to pro mě nebyla obtíž.

Jak často webové stránky aktualizujete? Přidáváte novinky do blogové sekce?

V normálním roce přidávám aktuality přibližně jednou za 14 dní. Ale letos je to slabší.

Co na to říkají zákazníci

Máte na nové webové stránky zpětnou vazbu od svých klientů, tedy rodičů nebo studentů? Co na nich hodnotí pozitivně / negativně?

Na dnech otevřených dveří mi zájemci o studium kladně hodnotili strukturu a obsah webu. Najdou tam všechno, co potřebují.

Doporučení a proč

Co se vám na naší spolupráci nejvíce líbí?

Máte špičkové odborníky, které vysíláte přímo k zákazníkům. Ti jsou schopní jim poradit a vyřešit jejich problémy.

Najdete něco, co se vám na naší spolupráci nelíbí? Je něco v čem bychom se mohli zlepšit?

Na osobní rovině byla spolupráce příjemná. Bez problémů.

Čím se z vašeho úhlu pohledu lišíme od konkurence? Máte srovnání, v čem jsme jiní než vaši předchozí dodavatelé webových stránek?

I když vývoj nového webu již skončil, mohl jsem kdykoliv zavolat, že něco potřebuji změnit, dodělat a vždycky jsem se hned spojil s někým, kdo mi velice rychle pomohl.

Když mám problém, tak já se prostě nechci dovolat na call centrum nějakému brigádníkovi s tím, že se mi možná za týden bude někdo věnovat. Možná to je i díky tomu, že jste menší firma.

Chcete vědět více informací? Kontaktujte nás, pomůže vám